VLB23 -értékelés
Eltelt pár nap azóta, hogy lezárult volna az idei, az első e-sport bajnokság. Hogyan indultunk neki? 14 egyéni jelentkezővel és 16, egyenként három fős csapattal. Ez a létszám a várakozásunkon felül való volt, mert nem gondoltuk, hogy ilyen sokan megmérettetik magukat. Véleményblog-post következik.
Lehetett volna jobb? Persze, minden lehet sokkal jobb, főleg, ha először csinál ilyet az ember. Kezdődött azzal, hogy kérdés volt: hol is szervezzük meg? Feltétel volt ugyanis, hogy ha már e-sport, akkor számítógépek. Evidens lett volna a számítógép terem, azonban ha a gépek jók is, nem szélesvásznú monitorok csatlakoznak hozzájuk. Ez pedig – bár lehet, hogy oktatási célra teljesen jól megfelel – játékhoz nem annyira jó. Nosza, keressünk más megoldást. De hát itt ez a laptop, amiről most is írok. Megy rajta a játék? Megy. Van belőle több a környezetben? Van. Hmm.. Lehet, hogy megvan a megoldás? Gyorsan a szűk környezetemből össze tudtam szedni 4 laptopot, két kolléga felajánlotta, hogy ott az övék is, szívesen felajánlják. Sőt, később még egy valaki mondta azt, hogy ideadja, ha kell. Ez aztán a valódi közösségi finanszírozás, támogatás.
Gyorsan kinéztünk magunknak egy kevésbé használt termet, az asztalokat szépen elrendeztük, majd felkonfiguráltunk egy régebbi TP-Link wifi-routert, ő lett a kiszolgálóegység. Kapott egy önálló hálózatnevet, gyorsan hozzákapcsoltuk a gépeket, majd mehet is a játék.
Ha már játék: idén mindössze a Call of Duty széria második, 2005-ben megjelent játékát, a CoD2 alapjátékot használtuk, annak is az 1.3-as patch-csel ellátott verzióját. Hogy miért ezt? Mert ez mindenen elfut, még egy bankautomatán is. Na jó, viccel félretéve, azon nem biztos, de egy mai, akár gyengébb laptopon, bizonyosan. Minden feltétel adott volt tehát, hogy elkezdődjön a verseny.
Jelentkeztek nem csak fiúk, de lányok is! Mégpedig volt egy csapat is, akik ráadásul az osztályfőnöküket is meggyőzték: szálljon be! Három nő? Veszélyes.. Voltak olyanok is, akik egyéniben indultak. És itt merült fel egy kérés is: lehetséges-e, hogy ne egér-billentyűzet kombinációval játszanak, hanem kontrollerrel? Akik hasonló fába vágnák a fejszéjüket: ajánlom a szabad forráskódú DS4Windows nevű kis pogramot! Sok hasonló programot próbáltam ki, egyik sem működött teljesen hibátlanul – ez viszont igen. Részletesen felkonfigurálható, tette a dolgát!
ladynightingale is a kontollert preferálta
A selejtezőkörök végén készült egy kis statisztika. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a játék során kinek volt a legjobb bevitt/kapott találati aránya. Ez nagyjából segít meghatározni, hogy ki milyen szinten van, mennyire jók az esélyei a végkimentel szempontjából. Az egyéni és a csapatkörökben is két név emelkedett ki: a csapatversenyben a HunterS b.k-aránya 1,52-es volt (a második erő a Horthy Miklós gyalogdandárjai lett 1, 37-es b.k-aránnyal – a leggyengébb csapat 0,64-es mutatóval rendelkezett). Nem meglepő a mutató viszonylag kis száma, hiszen 3-3 fő játszik egymás ellen, így jóval nagyobb az esélye a találatnak. Egyéniben viszont egy nagyon megdöbbentő szám jött ki a végén: Katus b.k-aránya egy hihetetlen 3,71-es mutató lett! A második erő Krumpli 1,88-as aránnyal rendelkezett ekkor, az utolsó pedig 0,12-essel.
Ezek után kialakult az élmezőny, 4-4 csoportból 1-1 csapat, vagy egyéni versenyző jutott tovább, ők játszották az elődöntőket, amelyek viszonylag egyértelmű eredményeket hoztak:
Katus vs Vertigo 14:10
FabriTEK vs Krumpli 7-18
Herkentyű burger vs HunterS 72:94
BulletShoesSize44 vs Horthy Miklós Gyalogdandárjai 50-85
A bonzmérkőzések hihetetlen izgalmakat hoztak, mivel nagyon kevés lett a pontkülünbség a csapatok, egyének között – érezhető volt, hogy ez már a végjáték, itt már a legjobbak mérkőznek meg egymással.
FabriTEK vs Vertigo 10:9
BulletShoesSize44 vs Herkentyű burger 97:92
És végül elérkezett a várva várt döntő. Krumpli (1,88 b.k) Katussal (3,71 b.k) mérte össze az erejét, a Horthy Miklós Gyalogdandárjai (1,37 b.k) pedig a HunterS-t fogadta (1,52 b.k).
az egyik oldalon Krumpli…
…a másik oldalon Katus a döntőben
A DM-döntő nagyon szorosan indult, fej-fej mellett haladtak a játékosok, de Katus már rögtön az elején pár pont előnyt szerzett magának, amit végül meg is tartott, sőt, a végén még meg is lépett Krumpli elől. Így ennek a párharcnak a vége a következőképpen alakult, amely az előzetes számok alapján papírformának mondható, bár semmiképpen nem volt egyértelmű:
Krumpli vs Katus 19:25
A TDM-döntőt az előzetes adatok alapján magabiztosan várhatta a HunterS, hiszen láthatták Katust játszani, majd győzni favorithoz mérten, de a HMGY sem tétlenkedett. Egy gyors előkészületet követően máris elkezdődött a mérkőzés, amely nem várt fordulatot vett: a HMGY húzott el már rögtön a legelején, és bár kapaszkodni próbált a HunterS, mégsem sikerült nekik. A HMGY egyre inkább húzott el, és a végén magabiztosan győzött, nem is kis pontszámmal. Bebizonyosodott, hogy a számok nem minden, hiszen bármikor jöhet egy nagy meglepetés.
Horthy Miklós Gyalogdandárjai vs. HunterS 178:105
a koncentrációban nem volt hiány…
…és az izgalomban sem
Verdikt:
Jó volt. Fárasztó volt, hiszen minden játékos az iskolai időszak után ült be a gépek elé, de mindenki pozitívan értékelte ezt a nagyjából 4 hét alatt lezajlott eseményt. Az eredményhirdetés és díjkiosztó után pedig megegyeztünk abban, hogy jövőre folytatjuk ezt a sorosatot, más játékkal kiegészítve. És lehet, hogy egyszer majd kinövi magát ez a kezdeményezés és országos alkalom lesz belőle. Ki tudja, semmi sem lehetetlen..